Σάββατο 24 Απριλίου 2010

Το "νέο" μου Apple iBook G3 Clamshell

Πρίν λίγες μέρες, αγόρασα από το ebay ένα μεταχειρισμένο Apple iBook. Όμως όπως όλοι οι χρήστες και ένθερμοι υποστηρικτές της εν λόγω εταιρίας (σε αυτούς περιλαμβάνομαι και εγώ) αναφέρονται κάπως διαφορετικά στα μηχανήματά τους. Αγόρασα λοιπόν ένα Apple iBook Clampshell Graphite με επεξεργαστή στα 433 MHz και 320 MB RAM. Δυστυχώς ακόμα δεν το έχω παραλάβει για να βάλω μια φωτογραφία να δείτε εδώ αλλά υπομονή σε λίγες μέρες έρχεται। Πρέπει να του βρώ και ένα όνομα οπότε όσοι πιστοί παρακαλώ βοηθήστε με στην διαδικασία της βάπτισης।

Έχω σπουδάσει πολλά μέχρι τώρα στην ζωή μου και μέχρι σήμερα ποτέ μου δεν εξάσκησα μια από τις ασχολίες που μου άρεσαν πολύ ... το να φτιάχνω υπολογιστές ... δε μιλάμε μόνο για εργασίες DIY και αναβαθμίσεων αλλά και σχεδιασμό και κατασκευή μηχανημάτων απο το μηδέν ... αυτή την περίοδο ολοκληρώνω και ένα άλλο έργο για το οποίο θα μιλήσω σε άλλη δημοσίευση। Αυτή εδώ αφορά το νέο μου απόκτημα...

Έπειτα από πολλά χρόνια κρυφού πόθου για ένα τέτοιο φορητό υπολογιστή έφτασε πλέον η ώρα να έρθει στα χέρια μου। Αυτό που σκέφτομαι είναι να τον φτάσω στα όρια του απο πλευράς αναβάθμισης (δεν έχω και πολλά περιθώρια, γιατί έχει εγκατεστημένη μνήμη επάνω στην μητρική του, οπότε το μέγιστο που μπορώ να φτάσω... ανεπίσημα είναι τα 576 ΜΒ και λέω ανεπήσιμα γιατί η Apple για κάποιον λόγο θεωρούσε εφικτό να φτάσεις μέχρι τα 320 ΜΒ। Όπως και να έχει εγώ έκανα την σχετική έρευνα σε διάφορες σελίδες στο διαδίκτυο, για όποιους έχουν αγάπη παθολογική με τα Clamshells (όπως και εγώ) συνιστώ ανεπιφύλακτα την σελίδα του  iBook Guy όπου μπορείτε να βρείτε πληροφορίες ή να αγοράσετε οτιδήποτε σας λείπει। Επειδή αγαπάει αυτό που κάνει το αποτέλεσμα είναι εγγυημένο। Αν το καλοσκεφτείς με 200 - 300 δολάρια παίρνεις ένα Clamshell G3 ή ένα iBook G4 με πάρα πολύ καλά χαρακτηριστικά। Ας μην ξεχνάμε πως είναι πιο παλιά μηχανήματα। και όμως τα καταφέρνουν μια χαρά।

Είναι τρελλό αυτό που θα περιγράψω εδώ αλλά βλέποντας αυτές τις σελίδες αναρωτήθηκα πόσο καλά τα πάει το Netbook μου σε άνοιγμα, κλεισιμο κλπ। Πήρα λοιπόν ένα χρονόμετρο.... και οφείλω να πώ ότι τα αποτελέσματα ... είναι απογοητευτικά... Παρά το φαινομενικό πλεονέκτημα του νεότερου με την μεγαλύτερη μνήμη, τον μεγαλύτερο δίσκο και το πιο εξελιγμένο θεωρητικά λειτουργικό, το clamshell εκινεί και περιμένει εντολές σε λιγότερο απο ενάμισι λεπτό... το netbook μου από την άλλη πλαυρά.... όταν καταφέρεις να μπείς σε οθόνη σύνδεσης, θα σε κάνει να περιμένεις 10 με 15 λεπτά στην καλύτερη περίπτωση για να αρχίσεις να δουλεύεις..... ).

Εντάξει τα συμπεράσματα νομίζω πρέπει να είναι δικά σας ;) τα πλεονεκτήματα του clamshell που σκέφτομαι να βαφτίσω Magna ή Ivy (στην πορεία θα δούμε) είναι ότι έχει ήδη εγκατεστημένο όλο το πακέτο των εφαρμογών γραφείου της Microsoft για το Mac. Τα μειονεκτήματα; Η σχετικά μικρή οθόνη (800χ600 αλλά αν το χρησιμοποιείς σαν word processor δε σε επηρεάζει και τόσο πολύ). Η έκδοση του Office που δεν υποστηρίζει ελληνικά (αλλά θα το χρησιμοποιήσω για να γράφω σημειώσεις, βιβλία και εργασίες στα αγγλικά οπότε ...όλα καλά). Και τέλος ο μικρός δίσκος (10GB) με τον οποίο το αγόρασα ... στο μέλλον (όχι και τόσο άμεσο) θα τον αλλάξω με τον παλιό δίσκο του iBook G4 της κοπελιάς μου (120 GB) και λογικά όλα θα είναι καλά.. φυσικά θα μπορώ να κάνω και αποθήκεση στον server που στήνω αλλά αυτό ανήκει σε άλλη ανάρτηση ;))

Αυτό που θα πω ίσως είναι τρελλό, παράλληλα όμως και πολύ αληθινό. Συνολικά από αυτόν τον υπολογιστή είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος... το μόνο σοβαρό θέμα έλλειψης (που θα λύσω άμεσα) είναι η αλλαγή της μπαταρίας γιατί αυτή που έχει δεν κρατάει το φορτίο (τα έχει φτύσει απο την πολυκαιρία). Σε άλλη ανάρτηση θα προσθέσω και φωτογραφίες αλλά και περεταίρω εντυπώσεις από την αλλαγή μπαταρίας κτλ

Δεν υπάρχουν σχόλια: